ARTEFACT music festival dag 2
ARTEFACT music festival dag 2
20:00 | doors |
20:15 - 21:15 | Kiss The Anus Of A Black Cat |
21:30 - 22:30 | Samuel Kerridge – Fatal Light Attraction |
22:45 - ... | Shapednoise |
SAMUEL KERRIDGE presents Fatal Light Attraction
Belgische première
Juno Plus
De Britse producer Samuel Kerridge brengt in januari zijn derde album uit: Fatal Light Attraction (Contort), een performance gemaakt voor het Berlijnse festival Atonal. Hij werkte samen met kunstenaars Andrej Boleslavský en Mária Júdová een systeem uit waarbij de muziek live gecreëerd wordt door het gebruik van licht en een codingsysteem. Een indrukwekkend schaduwspel wordt begeleid door een een kille soundtrack van industriële technobeats.
SHAPEDNOISE
Nino Pedone gives you just what his name promises: squalls of noise corralled into vaguely recognizable shapes. He doesn't come at it from the typical angle—the curious noise artist dipping toes into techno—but rather from the other end.
Resident Advisor
Als de soundtrack van Alien nog geschreven had moeten worden, dan kwam Nino Pedone alias Shapednoise zeker in aanmerking. Voor zijn album Different Selves (Type) kreeg hij hulp van Justin Broadrick (Jesu, Godflesh) die genadeloos een tandje bijstak voor deze brutale, allesverscheurende en dystope mashup van noise meets grindcore meets techno meets drum ‘n bass.
KISS THE ANUS OF A BLACK CAT
Zijn groepsnaam doet elke normale mens kokhalzen, maar verder kiest Stef Heeren voor een opvallend elegant parcours. Daarbij verandert hij wel al eens graag van koers: nu eens delft hij in huiskamerfolk, dan weer in duistere drones of avant-garde artrock. Eén constante: stemmige herfstkleuren zwaaien steeds de plak. Ook zo op zijn zesde plaat, die zweert bij dark wave-synths, industriële grooves en een post-punk esprit.
De Morgen
Een andere provocateur is Stef Irritant, de man achter Kiss The Anus of a Black Cat, die met To Live Vicarously (Zeal) al zijn zesde album op de wereld zet. De drone en folk van weleer hebben plaats en de 80s-invloeden maken hun entree. Gothic synths en repetitieve drums met daarop Stef Heeren’s galmende stem die je warm en koud tegelijk doet voelen. Een driehoeksverhouding tussen darkwave, post-punk en industrial gebracht door een van Belgïë’s interessantste bands.