Vuk Cosic onthult wat vele filmmakers met digitale technieken willen verbergen, namelijk de geconstrueerde natuur van het filmische, fotografische of digitale beeld. Hij gebruikt beroemde scènes uit speelfilms voor zijn reeks ‘ASCII (American Standard Code for Information Interchange) history of moving images’. Vertrouwde beelden vervagen, maar in een collectief geheugen blijven ze sterk herkenbaar. De reconstructies uit ‘Blow Up’ van Antonioni, teleportaties uit ‘Star Trek’, maar ook de pornofilm ‘Deep Throat’ en de trappenscène uit ‘Pantserkruiser Potemkin’ worden herleid tot zwart-groene code, maar winnen nog aan kracht in hun nieuwe ‘verouderde gedaante.


Mediakunstenaar Vuk Cosic is één van de pioniers van de internetkunst. Hij werd beroemd toen hij in 1997 de website van DocumentaX kopieerde. Hij vertegenwoordigde Slovenië op de Biennale van venetië in 2001, had een overzichtstentoonstelling in het ICA in Londen en is de mede-oprichter van Ljudmila, een media lab voor Sloveense kunstenaars