De bezoeker ontdekt in een donkere ruimte levensgrote stereoscopische figuren die onze eigen driedimensionele ruimte lijken te bewonen. Deze ‘geesten’ doen reenactments van 10 séances die tussen 1904 en 1912 gehouden werden in Algerije en Parijs door Eva C, een beroemd Frans medium die voor een select publiek geesten opriep. Haar ‘voorstellingen’ waren extravagant artistiek en zeer erotisch geladen. Vele wetenschappers filmden, fotografeerden en documenteerden deze sessies uitgebreid. Zoe Beloff liet zich door deze documenten inspireren bij het maken van deze gelaagde en bedwelmende spookbeelden.


Zoe Beloff werkt reeds vele jaren aan 3D films, performances en (interactieve) installaties, wereldwijd vertoond op festivals en in musea (MoMA, The New York Film Festival, Rotterdam Film festival, Whitney Museum of American Art, Kiasma Museum of Modern Art Helsinki, Centre Pompidou,...). Ze hanteert verscheidene cinematografische technieken en systemen uit de zogeheten pre-cinema en early-cinema. Haar projecten noemt ze zelf ‘philosophical toys’, objecten om mee te denken. Steeds meer raakt ze gefascineerd door fantomen, ‘beelden die er niet zijn’.